Известие

Collapse
No announcement yet.

Alfa147, VDC блокира колело?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Alfa147, VDC блокира колело?

    Здравейте,

    Миналата седмица на два пъти при ниска скорост (нормално движение и при спиране) ми блокира дясното предно колело. Първият път бях на любимите хлъзгави и вълнисти павета и не осъзнах точно какво се е случило (не ми изкара грешка), но при втория, на сух асвалт, ми изпищя за грешка на VDC системата, блокира колелото и ясно се усети.

    В близките 1-2 седмици нямам кога да се занимавам с диагностики, ще поседи на паркинга, затова реших да попитам междувременно дали някой се е сблъсквал с такова нещо? Насоки към кои сензори/датчици да се проследят освен този за напречно ускорение?

    Като се прибрах, вързах диагностичен кабел за няколко минути да погледна какво е изкарало, това ми показа Multiscan-a:

    Стационарно положение:
    Battery: 12V
    Steering angle: 0 deg
    Yaw: 0.275 до 0.517 deg/sec.
    Lateral acceleration: 0.576m/sec2

    Code:
    C1360 – Yaw sensor

  • #2
    Тоя сензор се намира под централната конзола на парното. Махаш страничните кори. Ще видиш централата на Airbag-а и до него някъде е YAW сензора. Виж тук, снимал съм го къде се намира. #28 мнение на 2-ра страница. Откачи го, почисти хубаво буксите и напръскай с контактен спрей. Ако не се оправи може да има проблем с ъгъла на волана. Ако е правено нещо по него скоро. При мен се оправи като почистих и напръсках буксите на YAW сензора. Но не ми бяха блокирвали колелата, а само грешката беше изкочила.
    Last edited by zombiran; d.m.y г., 11:15.

    Comment


    • #3
      Някакъв съвет при махането на корите, да не счупя някоя щипка?

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Cvetomir Stoyanov Покажи съобщение
        Някакъв съвет при махането на корите, да не счупя някоя щипка?
        Ами на късмет е работата . Ако не е изгоряла много пластмасата ще излезе без да се чупят, ако се счупят , с моментно лепило и напред .

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от zombiran Покажи съобщение
          Тоя сензор се намира под централната конзола на парното. Махаш страничните кори. Ще видиш централата на абс-а и до него някъде е YAW сензора. Виж тук, снимал съм го къде се намира. #28 мнение на 2-ра страница. Откачи го, почисти хубаво буксите и напръскай с контактен спрей. Ако не се оправи може да има проблем с ъгъла на волана. Ако е правено нещо по него скоро. При мен се оправи като почистих и напръсках буксите на YAW сензора. Но не ми бяха блокирвали колелата, а само грешката беше изкочила.
          Централата на АБС е в двигателния отсег

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
            Централата на АБС е в двигателния отсег
            Да, извинявам се, на Airbag-a имах предвид. Благодаря за поправката.
            Last edited by zombiran; d.m.y г., 11:16.

            Comment


            • #7
              Може би има куплунгов проблем. Аз бих започнал от там

              Comment


              • #8
                Отвориха ми се 20тина минути днес и го свалих, почистих и пръснах контактен спрей.

                Стойностите които ми показва в спряло положение са същите.

                Нормално ли е да варира постоянно между 0, 0.2 и 0.5 yaw или задължително трябва да е на нула? Също така lateral acceleration да стои на 0.5?
                Last edited by Cvetomir Stoyanov; d.m.y г., 18:06.

                Comment


                • #9
                  Хмм, ако логически погледнем, след като колата е в покой, то стойността му трябва да е 0. Интересното е че бие спирачка на някое колело, а абс също дава информация за скоростта на въртене на същото колело.

                  Пс Нещо което ми идва на ум, обърни внимание на буксата на абс централата (да няма някаквяи окисления по пиносете), както и на кабелите и които идват от купето до буксата. Веднъж ми се случи да намеря там прекъснал кабел на единия от датчиците. Не казвам че това ще е проблема, но хвърли едно око. Относно конкретната грешка, можеш да пробваш с друг сензор, най-лесния вариант.
                  Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                  Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                  Горе главата, нищо че е празна...

                  Comment


                  • #10
                    Спряло положение, изправен волан:
                    Steering angle: 0 deg
                    Yaw: 0.275 до 0.517 deg/sec.
                    Lateral acceleration: 0.576m/sec2

                    Движение направо, 40km/h:
                    Steering angle: 0 deg
                    Yaw: 0, 0.2, 0.5 до 1
                    Lateral acceleration: 0.78 до 0.96 m/sec2

                    Десен завой:
                    Steering angle: 160 deg
                    Yaw: -22 deg/sec.
                    Lateral acceleration: 1.52m/sec2

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
                      Хмм, ако логически погледнем, след като колата е в покой, то стойността му трябва да е 0. Интересното е че бие спирачка на някое колело, а абс също дава информация за скоростта на въртене на същото колело.

                      Пс Нещо което ми идва на ум, обърни внимание на буксата на абс централата (да няма някаквяи окисления по пиносете), както и на кабелите и които идват от купето до буксата. Веднъж ми се случи да намеря там прекъснал кабел на единия от датчиците. Не казвам че това ще е проблема, но хвърли едно око. Относно конкретната грешка, можеш да пробваш с друг сензор, най-лесния вариант.
                      Има една друга букса в купето до вентилатора. Аз с нея брах проблеми

                      ---------- Post added at 10:14 ---------- Previous post was at 10:13 ----------

                      Първоначално публикувано от Cvetomir Stoyanov Покажи съобщение
                      Спряло положение, изправен волан:
                      Steering angle: 0 deg
                      Yaw: 0.275 до 0.517 deg/sec.
                      Lateral acceleration: 0.576m/sec2

                      Движение направо, 40km/h:
                      Steering angle: 0 deg
                      Yaw: 0, 0.2, 0.5 до 1
                      Lateral acceleration: 0.78 до 0.96 m/sec2

                      Десен завой:
                      Steering angle: 160 deg
                      Yaw: -22 deg/sec.
                      Lateral acceleration: 1.52m/sec2
                      това в покой не ми харесва, но може да е от кофти връзка

                      Comment


                      • #12
                        Някой с кабел ако има 2-3 минути да провери какви са му стойностите спрял?

                        Comment


                        • #13
                          Утре, ако ми остани време, че ще събирам много багаж, ще проверя и ще ти пиша.

                          Comment

                          Working...
                          X